TESTY – przykładowe pytania

Przykładowe pytania w teście na egzaminie DIMAQ:

1. Które z poniższych badań będzie najbardziej pomocne, aby zidentyfikować serwisy internetowe odwiedzane przez grupę docelową Twojej marki:
A.
PBI/Gemius Megapanel
B. TGI
C. Badanie CATI na grupie 100 respondentów z grupy docelowej
D. NetTrack


2. Jeśli adres internetowy rozpoczyna się od „https://” oznacza to, że:
A. strona jest wyświetlana w wersji mobilnej
B. połączenie jest szyfrowane
C. strona może być niebezpieczna dla komputera


3. Affinity Index to:
A. dopasowanie użytkowników z grupy celowej na wybranej witrynie w stosunku do dopasowania użytkowników grupy celowej w całej populacji internautów
B. udział liczby użytkowników z grupy docelowej w liczbie wszystkich użytkowników danej witryny
C. stosunek liczby użytkowników danej witryny do wszystkich użytkowników internetu


4. Umówiłeś się z agencją, że otrzyma success fee jeśli wygeneruje minimum 1000 leadów. Jeżeli budżet kampanii wyniósł 100 000 PLN a wskaźniki CPC i CPL wyniosły odpowiednio: 12 PLN i 90 PLN, to:
A. agencji należy się success fee
B. agencji nie należy się success fee
C. trudno powiedzieć, czy agencji należy się success fee


5. Zaznacz wszystkie obszary, o które powinieneś zadbać myśląc o optymalizacji strony www pod kątem SEO w zakresie SEO – offsite:
A. struktura kodu i właściwe użycie tagów
B. zgodność ze standardami W3C
C. unikalność kontentu
D. zewnętrzne linki kierujące ruch na serwis
F. linkowanie w obrębie serwisu
G. domena

6. W jaki sposób Google wybiera reklamy adWords do wyświetlenia i określa ich kolejność?
A. Na podstawie ustalonego mediaplanu
B. Na podstawie aukcji
C. Na podstawie indywidualnych ustaleń z konsultantem Google

7. Zaznacz wszystkie prawidłowe rozwinięcia zdania: „Reklama video typu In – banner…”

A. Zawiera w sobie treści wideo
B. Nie jest zgodna ze standardem IAB
C. Może być klikalna
D. Nie może być klikalna


8. Najpopularniejszym formatem reklamy mobilnej kierowanej na smartfony jest:
A. Mobile Banner
B. Large Mobile Banner
C. Medium Rectangle
D. Mobile Interstitial

9. Której z funkcji telefonu nie wykorzystują formaty rich – media w reklamie mobilnej?:
A. Bluetooth
B. GPS
C. Ekran dotykowy
D. Akcelerometr (żyroskop)

10.  Jednym ze wskaźników stosowanych w e – mail marketingu jest CTOR. O czym mówi ten wskaźnik?:
A. o klikalności w stosunku do liczby odbiorców
B. o klikalności w stosunku do liczby otwarć
C. o poziomie kliknięć w porównaniu z poprzednią kampanią

Odpowiedzi:
1 – A
2 – B
3 – A
4 – A
5 – D
6 – B
7 – A, C
8 – A
9 – A
10 – B